L’Esplai de La Valentina és un lapse entre rutines, una estructura adaptada al frenesí quotidià de l’emplaçament, és el temps d’esbarjo entre obligacions i l’espai on succeïxen totes les definicions de diversió.
Volem imaginar la ciutat de València a través dels ciutadans i no-ciutadans, els habitants en general i els visitants concretament, perquè ens agradaria usar la ciutat on vivim.
Volem viure en la quotidianitat de les nostres necessitats humanes sense menysprear les nostres apetències, volem que siguen públiques i col·lectives, que estiguen exposades i desvinculades de la propietat privada.
Volem que València siga divertida, que cuide i protegisca, que siga un espai dedicat a la contemplació i al descans, volem que cobrisca les necessitats més importants dels habitants i les més nímies. I, sobretot, volem que siga divertida. Volem que l’espai públic siga el temps de l’oci.